divendres, 19 d’abril de 2013

comentari a "succionado"

Doncs ja estic aquí un altre cop, en aquesta ocasió amb el meu primer microrrelat. Estic experimentant amb una nova via de fer literatura; vaig localitzar un blog que s'anomena "la esfera cultural", on demanen que els posts enviats no passin de les dos-centes cinquanta paraules. Aleshores el que faig és escriure un relat de menys d'una pàgina, i resumir-lo per un costat, per enviar-ho a "la esfera", i allargar-lo per un altre, per agrupar-lo amb d'altres relats que he escrit. És com un joc, com si els relats fóssin xiclets, estirar i allargar...el tema del microrrelat, molt més ampliat en la versió llarga, en la qual és veu més clarament que l'home està trist perque l'ha abandonat la parella, és el de la persona tan apassionada del cinema que considera més real l'art que la vida real. Aquests elements onírics o fantàstics, aquest escapisme de la realitat, és molt de l'escola espanyola, ho he vist fer a Vila-Matas, a Loriga, a Tomeo, a Juan-José Millás...i és que hi ha molt bons, d'escriptors espanyols, encara que jo sempre estigui amb el Martin Amis, el García Márquez, el Houellebecq i el Bukowski a la boca; els meus escriptors espanyols actuals preferits són Millás i Marsé, encara que aquest últim és més realista. No he començat a fer crítica literària al blog...altre cosa és que pogués, sense informar-me ben informat abans, és un camp per a mi desconegut. La qüestió és que m'agrada incloure elements fantàstics en alguns contes, el primer conte que vaig penjar al blog, "Impulso de Vida", és, de fet, un intent de relat surrealista. Aniré penjant més microrelats, ja tinc un parell d'idees que m'estàn voltant pel cap, m'ho passo molt bé amb aquesta manera de fer literatura; és algo així com el 3 en 1...salut i bones festes...








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada